۱۰ نکته برای رسیدن به آرزو هایتان در زندگی

یک نظر اضافه کنید
6 دقیقه زمان مطالعه

نه اینکه هدفی ندارید یا تنبل می‌باشید، نه، شما فقط بی انگیزه هستید. حتی بزرگترین ستاره‌ها، ثروتمندترین بازرگانان یا موفق‌ترین ورزشکاران هم گاهی برای رسیدن به آرزو ها و هدف هایشان سردرگم می‌شوند. چیزی که باعث ایجاد انگیزه در آن‌ها می‌شود، کنجکاوی در مورد این است که چگونه بهتر و سریعتر می‌توانند به اهداف خود برسند. بنابراین، از همه مهمتر این است که کنجکاو باشید. بله، کنجکاوی شما را به سمت اهدافتان سوق می‌دهد. 

۱۰ نکته برای رسیدن به آرزوها در زندگی

 ۱-  بر روی تعهد تمرکز کنید نه انگیزه

چقدر به هدفتان متعهد هستید؟ چقدر برایتان مهم است و برای رسیدن به آن چقدر حاضرید فداکاری کنید؟ اگر کاملا متعهد باشید، انگیزه هم به دنبالش خواهد آمد. 

۲− به دنبال دانش باشید، نه نتایج

برای رسیدن به آرزو هایتان، اگر بر روی کشف، بهبود وضعیت، جستجو و تجربه متمرکز شوید انگیزه‌ی شما همیشه تقویت خواهد شد، اما اگر فقط به روی نتایج تمرکز کنید انگیزه‌ی شما به یک مو بند می‌باشد. بنابراین نکته‌ی اصلی تمرکز بر روی هدف است، نه مقصد. به این فکر کنید که در طول مسیر چه چیزهایی یاد خواهید گرفت و چه چیزهایی را می‌توانید بهبود دهید. 

۳− هدفتان را باحال و سرگرم کننده کنید

این یک بازی شگفت انگیز و جذاب است. از دقیقه‌ای که آن را جدی بگیرید ممکن است یک بار سنگین احساسی را به دوش بکشید و دیدگاهتان از بین برود و دوباره گیر کنید. 

۱۰ نکته برای رسیدن به آرزو ها در زندگی

۴− از افکار راکد خلاص شوید

برای رسیدن به آرزو هایتان باید بدانید افکار بر روی احساسات تاثیر می‌گذارند و احساسات معین می‌کنند که کارتان را چگونه ببینید. شما هزاران فکر در سر دارید و همیشه این انتخاب شماست که بر روی کدامیک تمرکز کنید: فکری که شما را از لحاظ عاطفی و احساسی درگیر می‌کند (ترس‌ها و تردیدها) یا فکری که شما را به سوی پیشرفت سوق می‌دهد (هیجان، آزمایش و تجربه، چیزهای جدید را امتحان کردن، بیرون آمدن از دایره‌ی آسایش)

۵− از تخیلاتتان استفاده کنید

قدم بعدی پس از رهایی از افکار منفی استفاده از تخیلتان است. وقتی اوضاع خوب پیش می‌رود، شما سرشار از انرژی مثبت هستید و وقتی مشکلاتی را تجربه می‌کنید، حتماً باید انرژی بیشتری داشته باشید. بنابراین نام وضعیتتان را تغییر دهید، اگر مدام تکرار کنید که من از شغلم متنفرم، حدس بزنید که این کلمات کدام حس را برانگیخته می‌کنند؟ این موضوع به تخیل باز می‌گردد. همیشه چیزی برایتان جهت یادگیری حتی از بدترین رئیس جهان در خسته کننده‌ترین شغل نیز وجود دارد. بهترین تمرین برای شما این است که به مدت ۳ روز فقط به چیزهای مثبت فکر کنید و حرف‌های مثبت بزنید تا ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد.

۶− از خوب بودن با خودتان دست بکشید

انگیزه یعنی عمل کردن و عملکرد دارای نتایجی است. گاهی اوقات عملکردهای شما با شکست مواجه می‌شود تا نتایج دلخواهتان را به شما بدهد. بنابراین ترجیح می‌دهید با خودتان خوب و مهربان باشید و خود را در شرایط سخت قرار ندهید. شما منتظر زمانی مناسب برای یک فرصت هستید، در حالی که خودتان را به سمت رکود و گاهی افسردگی سوق می‌دهید. از آن خارج شوید، خودتان را به چالش بکشید و کاری را که دلتان می‌خواهد انجام بدهید، حتی اگر می‌ترسید. 

۷− از عواملی که حواستان را پرت می‌کنند خلاص شوید

برای رسیدن به آرزو هایتان باید بدانید همیشه چیزهای بیهوده در اطرافتان هستند که حواس شما را پرت می‌کنند، به خصوص مواردی ساده و معمولی که ترجیح می‌دهید تا به جای تمرکز روی پروژه‌های جدید چالش برانگیز و پرمعنی، آن‌ها را انجام دهید. یاد بگیرید که بر روی موارد مهم تمرکز کنید. لیستی از عواملی که وقتتان را تلف می‌کنند بنویسید و سعی کنید آن‌ها را انجام ندهید.

۸− به دیگران متکی نباشید

هرگز نباید از دیگران حتی همسر، دوست یا رئیس خود انتظار داشته باشید تا کارتان را انجام دهند زیرا همه‌ی آنها درگیر مشکلات و نیازهای خود می‌باشند. هیچکس شما را خوشحال نکرده و به اهدافتان نمی‌رساند. همه و همه به خودتان بستگی دارد. 

۱۰ نکته برای رسیدن به آرزو ها در زندگی

۹− برنامه ریزی کنید

سه قدمی که باید رو به جلو بردارید را بدانید، نیازی به بیشتر از آن نیست. تقویم هفتگی خود را با این موضوع که چه کارهایی؟کجا؟ چگونه و کی می‌خواهید انجام دهید پر کنید. کی؟ چگونه و چه برنامه ریزی ای مهم است؟ مرور کنید که هر روزتان چگونه گذشت، چه چیزی یاد گرفتید و چه چیزی را باید بهبود دهید؟ 

۱۰− از خودتان در برابر ازپا در آمدن محافظت کنید

حتی زمانیکه بسیار با انگیزه هستید ممکن است خیلی راحت خسته شوید، حواستان به خودتان باشد. علائم خستگی خود را بیابید و به خود استراحت دهید. وقتی در برنامه‌ی هفتگی شما زمانی برای استراحت و تفریح باشد، بدن و مغز شما نیز استراحت خواهند کرد. کارهای متنوعی انجام دهید، مثلا: کاری خلاقانه، فعالیت بدنی و یا کار تیمی یا انفرادی. مدیتیشن کنید یا فقط نفس عمیق بکشید، چشمانتان را بسته و به مدت ۵ دقیقه روی یک چیز تمرکز کنید. 

۴.۴/۵ - (۱۲ امتیاز)

رشد خودت رو استارت بزن !

درخواست ثبت نام در دوره های امیر شریفی

مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
هنگامی که پاسخی داده شود به ایمیل شما پیام ارسال میگردد

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمام نظرات
دوره آموزش کارشناس جذب شوید
دوره برتری شدید
0
سوالی دارید؟ بپرسیدx