آیا قانون جذب می تواند در سلامتی تاثیر بگذارد؟

نظرات 4
13 دقیقه زمان مطالعه

تاکنون راجع به تاثیر قانون جذب در مورد خیلی از مسائل شنیده اید. یکی از هزاران موردی که قانون جذب بر آنها تاثیر می گذارد سلامتی جسمی و روحی ماست. و نکته ی مهمی که در مورد آن باید بدانیم این است که سلامت جسمی و سلامت روحی بر روی یکدیگر تاثیر به سزایی دارند و هر کدام از آنها که در تعادل مناسبی با دیگری نباشد طبق قانون جذب دیگری را به سمت منفی یا مثبت می کشاند.

در صورتی که با قانون جذب نیز آشنایی ندارید باید بگوییم که قانون جذب یک قانون طبیعت است که دانشمندان آن را اثبات کرده اند. این قانون می گوید که هیچ چیز برای هیچ کس غیر ممکن نیست. بدین معنی که هر فرد در هر کجای دنیا که باشد به هر چیزی که می خواهد می تواند دست یابد.

فقط باید با این قوانین و روش های به کار گیری آن در زندگی آشنا باشد. این قانون بر پایه و اساس ذهن شما عمل می کند و هرچیزی که در ذهنتان مدام بپرورانید طبق این قانون به سمت شما جذب می شود. خواه آن فکر منفی باشد خواه مثبت. حال اگر این قانون به این صورت عمل میکند عقل سلیم باید بداند که چگونه آن را در جهت مثبت به کار گیرد. یعنی اینکه ذهن خود را با افکار سالم و مثبت بپروراند.

اما این خلاصه ی قضیه بود. در زیر در مورد به کارگیری این قانون در جهت سلامتی صحبت کرده ایم.

مسئولیت نگهداری سلامتی بر عهده ماست

مسئولیت نگهداری از بدن سالم و مقاومت در برابر پیری زودرس و بیماری کاملاً در دست ماست. سلامت جسمی و روحی خارج ما صرفاً جلوه ای از افکار و عقاید درونی ما است ، چه به آنها آگاهانه فکر کنیم و چه ناخودآگاه فکر کنیم، به ما قدرت کامل می دهند در مورد اینکه آیا تصمیم بگیریم پیری زودرس یا بیماری را در بدن خود بپذیریم یا خیر.

یکی از بزرگترین چیزهایی که می توانیم از قانون جذب یاد بگیریم این است که ما در ذهنمان قدرت انتخاب افکار خود را داریم ، چه مثبت و چه منفی. این می تواند بر سلامت جسمی و روانی ما نیز تأثیر بگذارد. ما می توانیم با کار کردن بر روی ذهنمان و نیز بهره گیری از قانون جذب توانایی های درمانی فوق العاده ای را برای خودمان ایجاد کنیم.

چگونه می توان با استفاده از قانون جذب سلامت را بهبود بخشید

قبلاً در پزشکی مدرن اذعان شده است که “اثر دارونما” بسیار واقعی است. این نشان دهنده اهمیتی است که ذهن در بهبود جسمی بدن دارد. این ویژگی توانایی شگفت انگیز ذهن را در توانایی متقاعد کردن خود و بدن به سلامت کامل و بدون هیچ گونه مداخله خارجی به جهانیان نشان داده است.

اما این به معنای این نیست که اشکال متداول پزشکی نیز نباید رعایت شود. داروهای مدرن و مداخلات پزشکی نقش مهمی در روند بهبودی دارند. با این حال ، هنگامی که با قابلیت های قابل توجه ذهن همراه شوند، بهبودی می تواند تسریع شود و سلامتی طولانی مدت را ترغیب می کند.

چه ما از آن آگاه باشیم یا نه ، قدرتهای قانون جذب به طور مداوم در حال بازی با ما هستند. بنابراین ، هر آنچه در درون روان ما می گذرد اغلب در وضعیت بدنی و جسمی ما منعکس می شود. به همین دلیل است که هرگونه علائم یا بیماری هایی که بدن ما آن را نشان می دهد باید از شما سپاسگزار باشد ، زیرا این هشداری برای ما است که باید چیزی تغییر کند.

۱.استرس را از بین ببرید

تنهاترین و شایع ترین علت هرگونه بیماری عاطفی یا جسمی ، همیشه نتیجه نوعی استرس است که ذهن ما تجربه کرده است. ذهن ما در جهت منفی که مورد بررسی قرار نگرفته است، رشد می کند تا اینکه سرانجام برخی از نشانه های بیماری جسمی در ما بروز کند. در نتیجه ، از بین بردن همه اشکال استرس زای فیزیولوژیکی و امتناع از راه دادن هر گونه فکر منفی در ذهن و اصرار نورزیدن بر ناراحیتی ها و فشارهای روحی و روانی و نیز اهمیت دادن به سلامت روانی به بدن شما و سلامت فیزیکی شما کمک می کند که همیشه در وضعیتی مساعد و سالم قرار داشته باشد. همچنین اینکه بر سلامت ذهنی شما نیز تاثیر بسیار چشمگیری خواهد داشت.

در جسمی که ذهن خود را کاملا عاری از افکار و موج های منفی میپروراند، جایی برای بیماری یا پیری زودرس وجود نخواهد داشت.

۲.بهبود تصویر خود و استفاده از تفکر مثبت

مراقبت از بدن ما همچنین به این معنی است که کنترل خود را بر روی تصویر خود، از جمله مساله وزن و نگرش‌هایمان نسبت به کاهش وزن را کنترل کنیم. گرفتاری کاهش وزن و نبرد طولانی ای که ممکن است در طول زندگی با بدن خود به راه بیندازیم، پیچیده‌تر و پیچیده‌تر شده‌است چون در ذهن جامعه اینکه چه چیزی می‌خوریم و به چه روشی زندگی می کنیم به روش هایی ثابت نهادینه شده است. بدین معنی که در ذهن جوامع این مسئله جا افتاده است که برای مثال بینی سربالا و بدون برآمدگی، اندام باریک و لاغر، گونه های برجسته، رنگ موهای روشن، ناخن های کاشته شده معیارهای زیبایی و جذابی تعریف شده است.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که اینگونه فکر می کنید باید بگوییم که هیچ گاه در زندگی تان از خودتان رضایت نخواهید داشت و همیین قضیه خیلی زود روان و روح شما را آزار می دهد تا جایی که تبدیل به انواعی از بیماری ها شود. معیارهای زیبایی هیچ گاه ثابت نیست و در نظر هر کس متفاوت است. اینکه همه ی افراد یک جامعه یک نوع معیار برای زیبایی داشته باشند آن جامعه یقینا مریض است. بنابراین با تغییر دید خود و به کار گیری خلاقیت و سلیقه خود برای خود معیار تعیین کنید و هرگز خود را درگیر افکار رواج یافته ی بیهوده نکنید.

سلامتی

آیا شما هم جزو کسانی هستید که مرتبا خودشان را وزن می کنند؟ از دیدن خودتان در آینه امتناع می کنید و یا وقتی که نگاهتان به خودتان می افتد ناراحت و ناامید می شوید؟ اگر اینگونه هستید و هرچقدر هم که تلاش می کنید از خودتان راضی نمی شوید باید به شما بگوییم که مشکل از افکار شماست نه هیکل شما! به جای اینکه تلاش کنید و خودتان را از خیلی از لذت های ضروری منع کنید برای رسیدن به هیکل مورد نظرتان بیایید و فکرتان را تغییر دهید.

قانون جذب و سلامتی

شما هر گونه افکاری که انتخاب می‌کنید سر خود را با آن پر می کنید، از جمله “من باید لاغر باشم “، به وفور این جمله در ذهنتان منعکس خواهد شد.آیا تا به حال به این مشکل توجه کنید؟ سپس بر تبادل افکاری مثل “من باید چاق شوم” برای افراد لاغر (یا بالعکس) تمرکز کنید. همان طور که میبیند هیچ کدام از این دو گروه از خود راضی نیستند و دائما افکاری ناراحت کننده در ذهنشان می پرورند.

سوال های مهمی که باید برای ارتباط  قانون جذب و سلامتی از خودتان بپرسید

چرا به جای اینکه به این افکار خودتان را مشغول کنید به این فکر نمی کنید که چکار باید بکنم که سالم باشم؟ چه کاری باید انجام دهم که ذهنم و جسمم در سلامتی کامل به سر ببرد؟ آیا می دانید اگر ذهنتان را سلامت نگه دارید جسمتان هم به این وضعیت می رسد؟ بله! قانون جذب است که این کار انجام می دهد. اینکه شما مدام ذهنتان را با افکار خوب پر کنید باعث سلامت آن شده اید و سلامتی ذهن سلامتی جسم را به ارمغان می آورد. یا اینکه بالعکس. اگر شما دائما به این فکر کنید که تنها غذاهای سالم را به اندازه ی کافی بخورید اگر اضافه وزن داشته باشید به وزن متناسب بازمی گردید و اگر کمبود وزن داشته باشید هم به وزن متناسب بدنتان برمی گردید. و همچنین اینکه این سلامت جسمی نیز طبق قانون جذب سلامت روحی را در پی دارد.

زمانی که شما برای مثال دائما به این قضیه فکر می کنید باید لاغر شوید و دائما روی کاهش وزنتان وقت می گذارید و نگران آن هستید که دور کمرتان الان چه سایزی دارد، آیا خبر دارید که همین نگرانی و استرس باعث چاقی می شود؟ و همین نگرانی و استرس باعث بیماری ذهنتان می شود؟ یعنی شما نه تنها به سلامت جسمی نرسیده اید بلکه هم سلامت جسمی و هم سلامت روحی خود را در وضعیت بدتری قرار داده اید.

بدن شما عالی است. این را به یاد داشته باشید و بر روی عشقی که در حال حاضر برای بدن خود احساس می‌کنید تمرکز کنید.

۳.از روش های عاقلانه غذا خوردن برای کاهش وزن استفاده کنید.

بسیاری از شما ممکن است در هنگام ناراحتی و عصبانیت شروع به پرخوری کنید و همین باعث شرمساری و سرخوردگی تان می شود، اما راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. ترفند این است که اطلاعات بیشتری در مورد عوامل محرک خود بیاموزید و الگویی از خوردن غذاهای سالم را پیدا کنید که جایگزین الگوی قدیمی شود و بیش ازین قربانی تخریب خود توسط افکارتان نشوید.

وقتی نوبت به کاهش یا افزایش وزن می‌رسد، قانون جذب به همان شکلی عمل می‌کند که در هر بخش دیگری از زندگی شما عمل می کند. به این دلیل اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید، باید بیشتر در مورد نحوه مهار قدرت جذب به منظور کمک به تبدیل دیدگاه خود از یک “دید ناقص” به یک واقعیت کامل بدانید.

۴.ذهن سالم و بدن سالم

با یادگیری چگونگی استفاده از قانون جذب ، با استفاده از ابزارهای تجسم و قانون ها و تمرینهای جذب که در دسترس ماست می توانیم استادان ذهن خودمان شویم ، همه ما می توانیم کاری کنیم تا افکارمان را در جهتی سالم و صحیح پیش ببریم. بدن ما توانایی تحمل حد مجازی از استرس را دارد و اگر فراتر از این حد رود در راستای آسیب به خود پیش می رود در نتیجه ، ما در تلاش هستیم تا سلامتی کامل و روح و روانی سالم تر را برای خودمان به ارمغان بیاوریم.

دو روش بسیار مفیدی که در جهت سلامت روح و جسم به کار میرود ورزش و افکار مثبت است. اگر به این قضیه شک دارید یا آن را باور ندارید می توانید آن را امتحان کنید!

۳.۸/۵ - (۱۱ امتیاز)

رشد خودت رو استارت بزن !

درخواست ثبت نام در دوره های امیر شریفی

مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
هنگامی که پاسخی داده شود به ایمیل شما پیام ارسال میگردد

4 نظرات
جدید ترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
بازخورد درون خطی
دیدن تمام نظرات
دوره آموزش کارشناس جذب شوید
دوره برتری شدید
4
0
سوالی دارید؟ بپرسیدx