چگونه احساسات را کنترل کنیم؟

نظرات 58
6 دقیقه زمان مطالعه

چگونه احساسات را کنترل کنیم؟

چطور می‌توانیم فکری منفی داشته باشیم و احساس خوبی داشته باشیم؟

نمی‌توانید. سعی هم نکنید. احساسات بازتاب دقیقی از فکری است که در حال حاضر در مغز شما جریان دارد؛ چه یادآوری یک خاطره باشد چه پیش‌بینی آینده.

 

در ابتدا پیشنهاد می‌کنم این مطلب را بخوانید: قانون جذب و انرژی مثبت 

چگونه احساس منفی نداشته باشیم؟

گفتن این‌که هرگز احساس منفی نداشته باشید خلاف قانون جذب است. قانون جذب می‌گوید اگر به خاطر فکری که توسط ضمیر خودآگاه یا ضمیر ناخودآگاه تولیدشده شما بخواهید از خواسته خود دور شوید احساسات، شمارا در جریان قرار می‌دهد.

کار اصلی ما این است: از احساسات آگاه باشیم و آن ‌را هدایت کنیم

 

چگونه احساسمان را تغییر دهیم؟

کل این فرآیند در یک جمله خلاصه می‌شود. آگاهانه کانون توجه خود را تغییر دهید. وقتی رفتار بد کسی شمارا ناراحت کرده است سعی نکنید توی ذهنتان ثابت کنید که این فرد چه آدم نامردی است یا به همه بگویید و آخرشم بپرسید چرا این کار را انجام داد؟

شما به یک‌چیز که دوست دارید توجه کنید. بروید به گل‌هایتان آب بدهید. فوتبال ببینید با دوستانتان به بیرون بروید؛ یا حتی آرام دراز بکشید و یکی از خاطرات خوب گذشته را به یادتان بیاورید.

مراقب باشید که این کار را وقتی احساس منفی شما ضعیف است انجام دهید.

آنتونی رابینز می‌گوید: “من تمام موفقیت‌های زندگیم را مدیون یک توانایی مهم هستم: توانایی در مدیریت احساسات”

قانون جذب فکر

وقتی روی یک فکر کوچک متمرکز می‌شوی، کمی احساس منفی یا مثبت می‌کنی و کم‌کم قانون جذب شروع به کار می‌کند ولی نه با جذب شرایط! در ابتدا فقط افکار مشابه را جذب می‌کند و این افکار شدت احساسات را بیشتر و بیشتر می‌کنند و این احساسات قوی‌تر افکار بیشتر و … .

 

 

شدت احساسات با مقدار فکری که از طریق قانون جذب، جذب کرده‌ای متناسب است. هر چه بیشتر روی چیزی که نمی‌خواهی متمرکز بمانی آن فکر بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. اما اگر نسبت به احساساتت حساس بمانی و خیلی زود توجهت را از روی چیزهای ناخواسته برداری، کم‌کم احساس بهتری خواهی داشت و وارد جذب مثبت خواهی شد.

 

عبارات تأکیدی برای عوض کردن احساسات

آیا عبارات تأکیدی قدرت جذب دارند؟ آیا عبارات تأکیدی تأثیری در باورهای انسان دارند؟

خود کلمات زیاد مهم نیستند بیشتر احساس پشت آن‌ها مهم است. هر چه هنگام گفتن عبارات تأکیدی احساس بهتری داشته باشی، ارتعاش خالص‌تری از خودت ساطع می‌کنی و به‌زودی دنیای تو سرشار از چیزهایی می‌شود که در با کلامت حسش کردی.

واژه‌ها به‌تنهایی جذب نمی‌کنند ولی وقتی موقع حرف زدن احساس داشته باشی یعنی ارتعاشت قوی است و قانون جذب باید به آن ارتعاش پاسخ بگوید.

 

این مطلب را هم بخوانید: راز جذب ثروت 

بیمارستان جذب‌های غیرعمدی

بیمارستان‌ها پر است از آدم‌هایی که تاوان افکار نامناسبشان را می‌پردازند. آن‌ها از روی قصد بیماری خلق نکردند، اما به‌هرحال، با افکار و انتظارات منفی‌شان آن‌ها را خلق کرده‌اند و بعد به بیمارستان رفتند تا تاوان افکارشان را بپردازند. ما کسانی را می‌بینیم که رابطه‌های وحشتناکی دارند فقط به این دلیل که طبق قانون جذب عشق رفتار نمی‌کنند.

یا کسانی که مجبورند از صبح تا شب کار کنند چون طبق قانون جذب ثروت عمل نمی‌کنند. آن‌ها کارها را از روی اجبار انجام می‌دهند. کارهایی که دوستشان ندارند. آن‌ها عمر خود را به پول می‌فروشند تا بعداً با این پول لذت ببرند ولی با کدام عمر؟

 

شیر یا خط؟

آیا قانون جذب کار می‌کند؟ اگر قانون جذب را قبول دارید باید بپذیریم که اصلی‌ترین بخش قانون جذب رابطه‌ی قانون جذب و احساسات است.

هر احساسی از درونت سخن می‌گوید. وقتی فکری در سر داری که باهدفت هم‌راستا نیست احساس منفی داری. وقتی کاری می‌کنی یا چیزی می‌گویی که ارتعاش هماهنگ باکسی که هستی یا چیزی که می‌خواهی ندارد، وجود درونی‌ات احساس منفی ایجاد می‌کند و به همین ترتیب، وقتی در جهت نیاتت حرف می‌زنی، فکر یا عمل می‌کنی وجود درونی‌ات عواطف مثبت ایجاد می‌کند.

 

تغییر احساس

 

هر احساسی یا خوب است یا بد. احساس خنثی وجود ندارد. مثل یک سکه که یا شیر است یا خط!

ما به احساسات اسامی مختلفی می‌دهیم؛ مثل شادی، عشق، شور، شکرگزاری و … اما باید بدانیم که احساسات ما از چشم‌انداز وسیع درون ما می‌آید و به ما می‌گوید که چه چیزی در درون ما در حال رخ دادن است.

ادامه دارد …

 

یک فایل صوتی در این رابطه ضمیمه کردم.

امیدوارم که مطلب امروز برای شما مفید بوده باشد. بی‌صبرانه منتظر خواندن نظرات شما هستم.

حتماً در قسمت پایین نظر بدهید و این مطلب را در گوگل پلاس و فیس بوک شیر کنید تا با کمک شما ما در گوگل محبوب شویم

 

امیر شریفی

۴.۳/۵ - (۱۰ امتیاز)

رشد خودت رو استارت بزن !

درخواست ثبت نام در دوره های امیر شریفی

مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
هنگامی که پاسخی داده شود به ایمیل شما پیام ارسال میگردد

58 نظرات
جدید ترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
بازخورد درون خطی
دیدن تمام نظرات
دوره آموزش کارشناس جذب شوید
دوره برتری شدید
58
0
سوالی دارید؟ بپرسیدx