رمز و راز داشتن امید در زندگی

نظرات 2
6 دقیقه زمان مطالعه

بعضی از افراد بیان می کنند که امیدواری با وجود مشکلات فراوان زندگی امری غیر ممکن به نظر می رسد آیا واقعا داشتن امید در تا به این حد دشوار است؟ در این مقاله به بررسی راز و رمز داشتن امید در زندگی می پردازیم. در این مقاله با ما همراه باشید.

۱- از نقاط قوت تان قدردانی کنید.

برخی از افراد ممکن است ناامید باشند، زیرا احساس می‌کنند در هیچ چیز خوب نیستند. اگر شما احساس نا امیدی کرده‌اید، سعی کنید لیستی از همه‌ی نقاط قوت، دستاوردها و هنرهای خود تهیه کنید. لیست تان را بخوانید و خود را به خاطر این خصوصیات مثبت تحسین کنید، این کار به افزایش امیدواری شما برای آینده کمک می‌کند.

۲- بهینه سازی روابط حمایتی

تا حد ممکن، اطراف خود را مملو از افراد پشتیبان و توانمند کنید. بکوشید تا اطرافتان را با افرادی که به شما کمک می‌کنند تا حس خوبی داشته باشید و شما را تشویق می‌کنند تا بهترین خود باشید، پُر کنید. داشتن یک شبکه‌ی حمایتی از دوستان به شما در پیشبرد علایق و اهدافتان کمک می‌کند. ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پیدا کردن امید در یک جامعه بسیار آسان‌تر از یافتن آن به تنهایی است.

* به فعالیت‌ها و نگرش‌های اطرافیانتان بنگرید. ببینید کدامیک از آن‌ها می‌توانند به عنوان یک الگو برای شما جهت رسیدن به اهدافتان باشند. همچنین در نظر داشته باشید که اطرافیانتان چگونه رفتار می‌کنند و چه حسی به شما می‌دهند. 

۳-  فعالیت‌های لذت بخش انجام دهید

انجام کارهایی که به شما لذت می‌دهند کمکتان می‌کند تا احساس امیدواری خود را افزایش دهید. با درگیر شدن در فعالیت‌هایی که هر روز شما را خوشحال می‌کنند، احساس هدفمندی بیشتری خواهید داشت. اگر مطمئن نیستید که چه فعالیت‌هایی بیشترین لذت را برای شما به ارمغان می‌آورد، چیزهای جدیدی را امتحان کنید تا بفهمید کدامیک لذت بخش است. در آموزشگاه محله‌ی خود به کلاس بروید، ورزش جدیدی را امتحان کنید، مهارت جدید بیاموزید یا یک سرگرمی جدید پیدا کنید.

۴- انگیزه داشته باشید

داشتن انگیزه در جامعه‌ی خود، می‌تواند راهی عالی برای پرورش امید به آینده باشد. این موضوع می‌تواند در جامعه‌ی محلی شما یا حتی در یک جامعه‌ی آنلاین باشد. با افرادی مشغول باشید که می‌توانند علایق شما را به اشتراک بگذارند، این موضوع به غلبه بر بی‌میلی شما که باعث حس ناامیدی می‌شود کمک می‌کند. 

* درگیرسیاست‌ شوید یا به جلسات آنلاین در مورد برخی از امور جهان بپردازید که ممکن است به آن علاقمند باشید. 

* کار داوطلبانه انجام دهید. برخی از مطالعات نشان داده اند که داوطلب شدن مزایای بسیار زیادی برای سلامت ذهنی و روحی شما دارد.

داشتن انگیزه و امیدواری

۵- خود را در موقعیت‌های متنوع‌‌تری قرار دهید

ماندن مداوم در ناحیه‌ی آسایش ممکن است باعث ایجاد حس نا امیدی و افسردگی در شما بشود. خروج از نا‌حیه‌ی آسایش برای تغییر الگوهای تفکر ضروری است و یاد می‌دهد تا به دنیایی با امید بیشتر نزدیک بشوید. 

* به دنبال فعالیت‌هایی در زندگی خود باشید که به شما کمی حس ناراحتی و حسی سرشار از اضطراب و پریشانی را در کنار هم می‌دهند. این موارد معمولاً بهترین زمان‌ها برای رشد و پیشرفت حس امیدواری شما خواهند بود. به عنوان مثال: اگرمعمولاً بعد از کار خود مستقیم به خانه می روید، دفعه‌ی بعدی به جای این کار می‌توانید با همکارانتان بیرون بروید.

۶- افکار و احساساتتان را در دفتر رویدادهای روزانه یادداشت کنید.

یادداشت روزانه می‌تواند به شما کمک کند تا درک کنید چرا احساس ناامیدی کرده‌اید و همچنین یک روش عالی برای تسکین استرس است. برای شروع این کار، یک مکان راحت را انتخاب کنید و برنامه ریزی کنید که حدود ۲۰ دقیقه در روز را به نوشتن اختصاص دهید. با نوشتن درباره‌ی احساسات خود، آنچه فکر می‌کنید یا هر آنچه می‌خواهید شروع کنید. همچنین می‌توانید از دفتر رویدادهای روزانه‌ی خود استفاده کنید تا پیشرفت‌های خود را در رسیدن به اهدافتان در آن ثبت کنید. 

یادداشت روزانه و امیدواری

* دفترچه یادداشت قدردانی را امتحان کنید. هر شب به سه مورد از چیزهایی که بابت آن خرسند و سپاسگزار هستید فکر کرده و آن‌ها را یادداشت کنید. انجام روزانه‌ی این کار به شما کمک می‌کند تا چشم انداز امیدوارکننده‌تری ایجاد کنید و همچنین کمک می‌کند تا بهتر بخوابید و از سلامتی بیشتری برخوردار شوید. 

۷- از خودتان مراقبت کنید.

ورزش کنید، غذای سالم بخورید، استراحت و ریلکس کنید. انجام این کارها به بهبود و افزایش حس امیدواری کمک می‌کند. با مراقبت خوب از خود، به ذهنتان در این مورد که لیاقت شادی و برخورد مناسب هستید سیگنال‌هایی ارسال می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که وقت کافی برای تامین نیازهای اصلی خود: ورزش، غذا، خواب و آرامش اختصاص می‌دهید. 

* به طور منظم ورزش کنید. سعی کنید روزانه ۳۰ دقیقه ورزش ​​کنید.

* یک رژیم غذایی متعادل و مناسبی از غذاهای سالم مانند: میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی داشته باشید. 

* هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.

* حداقل ۱۵ دقیقه در روز را برای استراحت کنار بگذارید. تمرینات یوگا انجام دهید، نفس عمیق بکشید یا مراقبه کنید.

* روزانه ۸ لیوان آب بنوشید.

 

 

۴.۳/۵ - (۶ امتیاز)

رشد خودت رو استارت بزن !

درخواست ثبت نام در دوره های امیر شریفی

مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
هنگامی که پاسخی داده شود به ایمیل شما پیام ارسال میگردد

2 نظرات
جدید ترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
بازخورد درون خطی
دیدن تمام نظرات
دوره آموزش کارشناس جذب شوید
دوره برتری شدید
2
0
سوالی دارید؟ بپرسیدx