پرسش‌های برتر= زندگی برتر

نظرات 69
6 دقیقه زمان مطالعه

پرسش برتر

پرسش‌های برتر

پیشنهاد می‌کنم در ابتدا این مطلب را بخوانید: قدرت سوال برای رسیدن به موفقیت

یکی از راه‌های برتری جستن این است که پرسش‌های برتر بکنید

اگر از خود بپرسید “چرا این بلا همیشه بر سر من می‌آید؟” ضمیر ناخودآگاه شما به‌احتمال‌زیاد به شما خواهد گفت چون شما لایق بلا هستید. اگر اعتقاددارید که قانون جذب کار می‌کند، پس چرا خودتان را تضعیف می‌کنید؟

چرا از خودمان نپرسیم: “چگونه با قانون جذب از این وضعیت به بهترین شکل استفاده کنم؟” آیا ممکن است یک سال بعد بفهمم که این اتفاق به نفعم بوده است؟”

خداوند بزرگ و مهربان در قرآن می‌فرماید: «عسی أن تکرهوا شیئاً و هو خیر لکم و عسی أن تحبّوا شیئاً و هو شرّ لکم»**بقره، ۲۱۶.*** چه بسیار چیزهایی که شما دوست ندارید، ولی در حقیقت به نفع شماست و چه بسیار چیزهایی که شما دوست دارید، ولی به ضرر شماست.

 

پرسش با انتظار

حتماً فکر می‌کنید که بزرگان رازی در سوالاتشان دارند. کسانی مثل توماس ادیسون که به جواب تمام پرسش‌هایی که در ذهن داشت می‌رسید. پس چرا ما نمی‌توانیم به‌خوبی آن‌ها به پاسخ برسیم. آن‌ها کلید طلایی پرسش رادارند.

اگر پرسشی را در حالتی ذهنی بکنید که انتظار رسیدن به پاسخ را ندارید، حالت شما هنگام پرسیدن بدون تردید بر پاسخ‌هایتان تأثیر می‌گذارد. اگر از خود بپرسید: “چگونه می‌توانم همین فردا پولدار شوم؟” خیلی بعید که به این پاسخ برسید که “بله! خیلی راحت می‌توانی. تو ۶۸ راه برای پولدار شدن داری که به‌زودی به ذهنت می‌رسد”

یشنهاد می‌کنم این مطلب را هم بخوانید: چگونه پولدار شوم؟ اول دوراهی ثروت و فقر

 

اگر با انتظار درست و منطقی بپرسید: “چگونه می‌توانم بر سرمایه‌ام بیفزایم و به سودآوری برسم؟” و انتظار جواب داشته باشید پاسخ‌های واقعی و راهکارهای عملی به ذهنتان خواهد رسید. اگر پرسشی را با انتظار دست یافتن به پاسخ بکنید، بدون تردید به پاسخ‌خواهید رسید.

کلید طلایی پرسش این است که خودتان را در حالت انتظار رسیدن به پاسخ قرار دهید و تا زمانی که به جواب برسید به پرسیدن ادامه دهید تا سرانجام به پاسخ موردنظر برسید.

والت دیزنی زمانی به یک باغ گل نگاه می‌کند و از خود می‌پرسد: “چگونه می‌توانم بنایی در اینجا درست کنم که مردم از سراسر جهان برای دیدن آن به اینجا بیایند؟” و این‌گونه دیزنی‌لند به وجود آمد.

زمانی از خودم پرسیدم چگونه به سریع‌ترین کانال تلگرام تبدیل شویم والان دقیقا کانال پرورش افکار سریع‌ترین کانال تلگرام موجود در کشور است. کانالی که بعد از سه ماه ۱۱۰ هزار عضو دارد بدون هزینه‌ای بابت تبلیغات. اما چگونه؟ حتماً قسمت بعدی را چند بار بخوانید:

پرسش کوانتومی

وقتی‌که پرسشی از خود می‌کنیم:

۱- وقتی‌که احساسمان بد است کانون توجهمان به‌سرعت عوض می‌شود. حتی با پرسیدن سؤال از دیگران می‌شود کانون توجه آنان را عوض کرد.

فرض کنید شخصی بسیار عصبانی است و شما در برابرش ظاهر می‌شوید و می‌پرسید راستی تو دیروز ساعت دو کجا بودی؟ و به‌سرعت حس آن شخص عوض می‌شود. چرا؟ چون نمی‌تواند هم‌زمان به مشکلش و سؤال شما فکر کند و سؤال معمولاً مغز را بلافاصله درگیر می‌کند.

۲- وقتی‌که احساستان خوب است پرسش‌های بهتری می‌کنید.

اگر عصبانی باشید خواهید پرسید: “چرا آن کار را با من کرد؟” یا “چرا من همیشه این بلا سرم می‌آید؟” و اگر احساس خوبی داشته باشیم خواهیم پرسید: “چرا من این‌قدر خوشبختم؟”

پیشنهاد می‌کنم این مطلب را هم بخوانید: مشکلات ذهنی سد راه باورها

 

حالت برعکسش هم وجود دارد – در مورد حالت برعکس خیلی از پدیده‌ها به‌طور مفصل صحبت خواهم کرد- یعنی وقتی سؤال خوب از خودتان می‌پرسید احساستان خوب می‌شود.

مهم‌ترین و بازهم مهم‌ترین مهارتی که باید بیاموزید تغییر احساساتتان است.

اگر قرار باشد فقط یک مهارت را بیاموزید همین مهارت کافی است و شمارا خوشبخت می‌کند.

آنتونی رابینز می‌گوید: “من تمام موفقیت‌های زندگی‌ام را مدیون یک توانایی بسیار مهم هستم: توانایی در مدیریت احساسات.”

پرسش به مغز شما می‌گوید که به چه چیزی توجه کند و چه چیزی را نادیده بگیرد و این بسیار مهم است.

از خوب به عالی

اگر از خود بپرسید: “چگونه می‌توانم درآمدم را طی سه ماه دو برابر کنم؟” و انتظار جواب داشته باشید جواب‌ها پدید خواهند آمد ولی اگر بپرسید: “چگونه طی سه ماه درآمدم را دو برابر کنم و از کارم فوق‌العاده لذت ببرم؟”  با این قانون جذب پاسخ بهتری نصیب شما خواهد شد.

از پرسش‌های خود پرسش کنید

هر وقت داشتید از خودتان پرسشی می‌کردید از خودتان بپرسید این پرسش من را قوی می‌کند تا تضعیف؟ به پرسش‌های مغزی حساس باشید چون عاقبت جوینده یابنده است. مغز خود را دنبال نیکی‌ها بفرستید تا نیکی‌ها به سراغ شما بیایند.

دوست دارم بحث پرسش را ادامه دهم. بعضی قسمت‌هایش پیچیده است و سعی دارم ساده مطرح کنم. امیدوارم که موفق شده باشم.

 

امیدوارم که مطلب امروز برای شما مفید بوده باشد. بی‌صبرانه منتظر خواندن نظرات شما هستم.

حتماً در قسمت پایین نظر بدهید و این مطلب را در گوگل پلاس و فیس بوک شیر کنید تا با کمک شما ما در گوگل محبوب شویم

امیر شریفی

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

رشد خودت رو استارت بزن !

درخواست ثبت نام در دوره های امیر شریفی

مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
هنگامی که پاسخی داده شود به ایمیل شما پیام ارسال میگردد

69 نظرات
جدید ترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
بازخورد درون خطی
دیدن تمام نظرات
دوره آموزش کارشناس جذب شوید
دوره برتری شدید
69
0
سوالی دارید؟ بپرسیدx