پاسخ به یکی از سوالات کاربران

نظرات 42
7 دقیقه زمان مطالعه

توجه به راه حل

جذب منفی اجباری

چندی پیش یکی از اعضای محترم سایت در قسمت نظرات موضوعی را نوشت که به نظرم موضوع جالبی بود:

کسانی که جایی کار میکنن مثل نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد و … که دائم با افراد و مشکلات جور واجور اونها سر و کار دارن و باید به مشکلاتشون گوش بدن چکار کنن. وقتی شما می‌گویید با گوشمون چیزای منفی نشنویم و یا با چشم نبینیم و حواسمون رو برای موارد مثبت بگذاریم. خییییلی ممنون میشم جوابمو بدید.

 

پیشنهاد می‌کنم این مطلب را هم بخوانید:  نقدی بر تاثیر گذاری امواج ذهنی

 

در ابتدا تشکر می‌کنم بابت این سؤال نکته‌دار. و اما جواب:

فرض کنیم کسی دارد از وضعیت خود رنج می‌برد و دارد ما را مشترک این رنج می‌کند، اگر رنج او برای ما مهم نباشد که باعث احساسات بد نمی‌شود به‌طور مثال فرض کنیم شخص دیکتاتوری مثل صدام حسین را دارند جلوی ما شکنجه می‌کنند خوب این مورد ممکن است خیلی‌ها را ناراحت نکند چون به این فکر نمی‌کنند که یک نفر دارد عذاب می‌کشد بلکه به این وجه آن موضوع توجه می‌کنند که یک نفر که خیلی ظالم بوده است به سزای اعمالش دارد می‌رسد اما ما این مورد مدنظرمان نیست و موردی مدنظرمان است که ما بابت ناراحتی آن شخص ناراحت می‌شویم

در این‌گونه موارد می‌توان بافهم درست قانون جذب احساسات خود را بهبود بخشید. شما باید در درجه اول مدنظر داشته باشید که آن شخص خودش آن شرایط را جذب کرده است و مهم‌تر از آن در نظر داشته باشید که ناراحتی شما هیچ کمکی به آن شخص نمی‌کند و در ضمن باعث مشکلات مشابه در زندگی شما می‌شود.

شما می‌توانید بهترن‌ها را برای آن شخص در نظر بگیرید. می‌دانم این موضوع خیلی خیلی سخت است ولی با تمرین آسان‌تر می‌شود. الآن برای شما مثالی می‌زنم. تام هنکس بازیگر مطرح هالیوودی می‌گوید من بدترین پدر و مادر دنیا را داشتم. هرروز تا سر حد مرگ کتک می‌خوردم. آخرش هم وقتی من بچه بودم از هم جدا شدند.

الآن تام هنکس چند جایزه اسکار و گلدن گلوب دارد و جزو بهترین بازیگران حتی تاریخ سینما شناخته می‌شود. چه کسی می‌داند اگر در خانواده‌ای خوب بزرگ می‌شد حالا وضعیتش بهتر بود یا بدتر؟

 

یعنی من خودم را گول بزنم؟

حتی شاید مجبور شویم خودمان را گول بزنیم. ما مجبوریم فال نیک بزنیم و بگوییم احتمالا در آینده وضعیتش خیلی خوب خواهد شد یا احتمالا این اتفاق به بهترین شکل کمکش خواهد کرد. چند نفر با پدر و مادر پایین‌تر از استاندارد دیدید که به موفقیت‌های چشمگیر رسیدند؟ چند نفر فقیر دیدید که به موفقیت‌هایی رسیدند که هیچ انسان ثروتمندی نرسیده؟ چند نفر انسان با معلولیت را دید که اگر سالم بودند معلوم نبود به اینجا برسند.

رضا صادقی خواننده بزرگ و دوست‌داشتنی کشورمان یک‌بار در مصاحبه‌ای گفت اگر من پاهایم مشکل نداشت معلوم نبود الآن اینجا باشم و گفت که راضی است از وضعیتی که الآن دارد. رضا صادقی عزیز گفت این مشکل باعث شد در جمع‌های خوبی باشد ولی اگر پاهایش سالم بود احتمالا مثل بچه‌های دیگر با بازی در کوچه و خیابان نوجوانی خود را می‌گذراند.

 

 

پس کمک چه می‌شود؟

این صحبت‌ها اصلا به این معنی نیست که معلولیت بهتر از سالم بودن است یا فقر بهتر از ثروت است. من خودم تا جایی که بتوانم به افراد ضعیف‌تر کمک می‌کنم ولی نه با این حس که این خوشبخت نیست و نیاز به کمک من دارد! نه با این دید که این بنده‌ی خدا محروم است و من باید کمکش کنم. من کمک می‌کنم که از ثروت و سلامتی که خداوند بزرگ و مهربان به من داده بخشیده باشم.

وقتی می‌بخشم حسم خوب است. وقتی کسی برای من از مشکلاتش می‌گوید اگر بتوانم موضوع را عوض می‌کنم، اگر بتوانم توجیهش می‌کنم که گفتن از ناراحتی‌هایش اوضاع را بدتر می‌کند اگر هم هیچ کاری نتوانم انجام بدهم، هم‌زمان که آن شخص در حال درد دل کردن است توی ذهنم می‌گویم حتما این شرایط آن شخص را قوی‌تر می‌کند. نیازی نیست این موضوع قطعا اتفاق بیفتد! فقط باید فال نیک بزنیم چیزی که در دین ما خیلی به آن تأکید شده است.

 

پیشنهاد می‌کنم این مطلب را هم بخوانید: تعریف و عملکرد دقیق قانون جذب کائنات

مهم‌ترین چیز در این‌گونه موارد چیست؟

مهم‌ترین موضوع حفظ احساسات خوب است صرف‌نظر از گفته‌های آن شخص و بازهم تأکید می‌کنم این مسئله بسیار سخت است ولی اگر بتوانید از این قسمت سربلند دربیایید در سایر موارد همواره کار برای شما راحت خواهد بود.

داستانی از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده‌اند که شخصی چند بار پیش ایشان می‌رود و تقاضای کمک مالی می‌کند ولی هر بار پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: “هر کس از ما کمکی بخواهد ما به او کمک می‌کنیم، ولی اگر کسی بی‌نیازی بورزد و دست حاجت پیش مخلوقی دراز نکند خداوند او را بی‌نیاز می‌کند”

و در آخر آن شخص صاحب سرمایه و غلامانی شد.

لینک داستان فوق به صورت کامل

 

دو مسئله وجود دارد:

۱- دست حاجت پیش مخلوقی دراز نکند

۲- بی‌نیازی بورزد!

اگر مورد ۲ را رعایت کنیم خودبه‌خود مورد ۱ هم رعایت خواهیم کرد. خیلی مهم است که بی‌نیازی بورزیم و احساس بی‌نیازی کنیم. شما مطمئن باشید حتی اگر قرار است به کسی کمک کنید، اگر این کمک را با حس عالی انجام بدید خیلی بهتر است.

 

یک فایل صوتی هم در این رابطه ضمیمه کردم.

امیدوارم که مطلب امروز برای شما مفید بوده باشد. بی‌صبرانه منتظر خواندن نظرات شما هستم.

حتماً در قسمت پایین نظر بدهید و این مطلب را در گوگل پلاس و فیس بوک شیر کنید تا با کمک شما ما در گوگل محبوب شویم

 

 

امیر شریفی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

رشد خودت رو استارت بزن !

درخواست ثبت نام در دوره های امیر شریفی

مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
هنگامی که پاسخی داده شود به ایمیل شما پیام ارسال میگردد

42 نظرات
جدید ترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
بازخورد درون خطی
دیدن تمام نظرات
دوره آموزش کارشناس جذب شوید
دوره برتری شدید
42
0
سوالی دارید؟ بپرسیدx