شکرگزاری راهی معنوی به سوی دنیا و آخرتی پربار

نظرات 76
6 دقیقه زمان مطالعه

معجزه شکرگزاری

شکرگزاری و معجزه‌ی آن

سلام دوستان خوبم. امروز خواستم یک مطلبی را خودمانی‌تر بنویسم. خواستم یک مقدار راحت‌تر باشیم. این مطلبم تابه‌حال بیشتر از تمام مطالب سایت به دلم نشسته.

مقدمه

زندگی امروزمان را خودمان انتخاب کرده‌ایم. آگاهانه یا ناخودآگاه! هر چیزی که بخواهیم خواهیم داشت. اجازه بدید با کلام خدای بزرگ و مهربان موضوع را روشن‌تر کنم.

“خلق لکم ما فی‌الارض جمیعاً”

 

“هر چه در زمین است همگى براى شما آفریده‌شده”

هیچ‌ جای قرآن و احادیث دینی ما، ما از نعمات محروم نبوده‌ایم. در تمام احادیث سفارش شده که از نعمات حلال خدای متعال استفاده کنیم و شکرگزار باشیم. حال آیا خانه و ماشین و آسایش خانواده و احساس آرامش و شادی و روابط زیبا حلال نیست؟

شکرگزاری

نعمات خداوند هرروز بیشتر می‌شود. هرروز و هرروز. دقت کرده‌اید؟ اگر ۵۰ سال پیش یک نفر یک ماشین در حد پراید امروزی داشت چقدر ثروتمند حساب می‌شد ولی الآن چطور؟ یک پراید اصلاً در لیست اموال معمولی هم حساب نمی‌شود. اگر یک نفر ده سال پیش یک گوشی لمسی داشت چطور؟

پیشنهاد می‌کنم مقالات قانون جذب را هم بخوانید

خداوند مهربان هرروز نعمات بیشتری به ما می‌دهد. اگر ما ۵۰ سال پیش یک پراید داشتیم هرروز بابتش شکرگزار بودیم ولی الآن فراموش می‌کنیم پس مطمئن باشید اگر الآن چیزهای بزرگ‌تری هم داشته باشیم فراموش خواهیم کرد.

شکرگزاری حضرت موسی

در زمان حضرت موسی ازآنجایی‌که آن حضرت بسیار شکرگزار بودند،

 و بسیار خدا را شُکر می‌گفتند ، کسی  او را خطاب قرار داد و گفت:

ای موسی چرا تو که پیامبر خدایی این‌گونه بسیار خدا را شکر می‌گویی؟ تو که خود مورد لطف خدایی؟

موسی گفت :

ازآن‌جهت که همین شُکر که می‌گویم خود توفیقی از جانب خدا به من است و من برای سپاس از خدا به خاطر این توفیق بازهم  یک شُکر بدهکارم به این معنی که هر بار که شُکر می‌گویم باید شُکر دیگری گویم به علت داشتن آن توفیق شُکر و به این جهت هر بار یک شُکر کم می‌آوردم و به این‌گونه است که همیشه و در همه حال باید شُکر خدا را به‌جای بیاورم.

پیشنهاد می‌کنم این مطلب را هم بخوانید: قانون جذب کائنات

 

چند وقت پیش یک مقدار به گذشته‌ام نگاه کردم و خدا را شکر کردم که در یک کشور مسلمان و شیعه به دنیا آمدم. کشوری با ساختار مذهبی. البته مقداری هم ناراحت شدم که چرا مواردی که در کتاب قرآن و احادیث خودمان وجود دارد را باید از نوشته‌های غربی‌ها یاد بگیرم. کتاب‌های زیادی نوشته‌شده و اهمیت شکرگزاری را در آن‌ها یادآوری کردند. از کتاب معجزه‌ی شکرگزاری راندا برن تا شکرانه‌ی لوئیز ال هی و …

می‌خواهید یک روش تندخوانی به شما آموزش بدهم که دو کتاب را در ۵دقیقه بخوانید و کاملاً هم دو کتاب ملکه‌ی ذهن شما شود؟ این آیه را ۳۰ ثانیه بخوانید و ۴.۵ دقیقه به آن فکر کنید.

 

سوره‌ی ابراهیم آیه‌ی ۷:

 و به یاد بیاورید آن زمانی را که پروردگارتان اعلام کرد که اگر شکرگزاری کنید ، حتماً افزونتان دهم و اگر کفران کنید ، عذاب من بسیار سخت است .

زیبا بود

زیبا بود؟ حالا اول راهه. حتماً همه‌ی شما به قسمت دوم آیه توجه کردید که اگر شکرگزاری کنید نعمت شما افزون خواهد شد و اگر کفران نعمت کنید عذاب در انتظار شماست. خوب عالی بود. دو کتاب در ۵ دقیقه.

پیشنهاد می‌کنم این مطلب را هم بخوانید :چگونه مردان را جذب کنیم؟

حال می‌خواهم به شما نیم ساعت از۳۰ سمینار استرهیکس را هدیه دهم.

استر هیکس در تمام سمینارهای خود مدت زیادی را به این موضوع می‌پردازد که ما همه‌ی این موارد را می‌دانستیم! یعنی این‌ها چیز جدیدی نیست. ما تمام این‌ها در درونمان وجود دارد و به دلیل زندگی بیش‌ازحد فیزیکی زندگی متعالی و اصلی خود را فراموش کرده‌ایم. – شاید به همین دلیل است که وقتی به ۵ هزار نفر قانون جذب را می‌گویم نهایتاً ۲ نفر مقاومت می‌کنند و بقیه به‌راحتی قبول می‌کنند. احتمالاً یک‌چیزی از درونشان تصدیق می‌کند. حال قسمت اول آیه را دوباره بخوانیم:

و به یاد بیاورید!

با یک آیه می‌شود خوشبخت شد. حاضرم قسم بخورم اگر دائماً در حال شکرگزاری باشیم این‌قدر نعمت وارد زندگی ما می‌شود که تعجب خواهیم کرد.

سپاسگزاری

بارها این را شنیدیم که خدا به بندگی ما نیازی ندارد و این ماییم که به بندگی خداوند بزرگ و مهربان نیازمندیم. فهمیدن بعضی چیزها برایم سخت بود و بازگو کردنش سخت‌تر. اینجاها معمولاً یک بغض شیرینی نمی‌گذارد ادامه بدهم. فقط این‌یک بیت شعر را تقدیم شما همراهان گرامی می‌کنم

رسد آدمی به‌جایی که به‌جز خدا نبیند                           بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت

 

امیدوارم که مطلب امروز برای شما مفید بوده باشد. بی‌صبرانه منتظر خواندن نظرات شما هستم.

حتماً در قسمت پایین نظر بدهید و این مطلب را در گوگل پلاس و فیس بوک شیر کنید تا با کمک شما ما در گوگل محبوب شویم

امیر شریفی

۳.۶/۵ - (۵ امتیاز)

رشد خودت رو استارت بزن !

درخواست ثبت نام در دوره های امیر شریفی

مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
هنگامی که پاسخی داده شود به ایمیل شما پیام ارسال میگردد

76 نظرات
جدید ترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
بازخورد درون خطی
دیدن تمام نظرات
دوره آموزش کارشناس جذب شوید
دوره برتری شدید
76
0
سوالی دارید؟ بپرسیدx